Idén különösen korán köszöntött be a tavasz, javában ébred a természet. Ilyenkor elvileg azt kellene éreznünk, hogy tele vagyunk energiával, és máris élvezzük a hosszabb nappalokat, de a legtöbben  aluszékonyabbnak, gyengébbnek, ingerlékenyebbnek érzik magukat, sokan panaszkodnak fejfájásra, szédülésre. Ez bizony a híres tavaszi fáradtság, amely évről évre ránk talál, és egy, a napokban elhangzott szakértői vélemény szerint idén különösen erős hatású ez, köszönhetően a januárban és februárban átvonult nagyszámú frontnak, amely után most hirtelen nagy változás a villámgyorsan érkező kikelet. Persze a tavaszi fáradtság nem betegség, hanem a szervezet természetes reakciója a gyors változásra, egy egyszerű üzemmódváltás, amely viszont alaposan megdolgoztatja a téli időszak után megmaradt energiatartalékunkat. Kevesen tudják, de a fáradtságérzetet elsősorban a hormonháztartásunkban lezajló folyamatoknak köszönhetjük, mégpedig annak, hogy a melatonin (alvási hormon) és a szerotonin (boldogsághormon) szintje erősen ingadozik a szervezetünkben. Télen, a rövidebb nappalok idején a melatonintermelődés nő, így az alvásigényünk is. A tavasz érkezésével több fény éri szervezetünket, ekkor kevesebb melatonint termelünk, ez kicsit megzavarhatja az alvás és az ébrenlét ritmusát, viszont a téli fényhiánnyal a szerotoninszintünk csökkent le, ezt pedig csak fokozatosan tudjuk visszanyerni. Így könnyebben érezhetjük magunkat fásultnak és örömtelennek is. A biológiai óránknak tehát idő kell az átállásra, de egy kicsit azért […] The post 5 tipp a tavaszi fáradtság átvészelésére appeared first on Life magazin.

5 tipp a tavaszi fáradtság átvészelésére

 
Idén különösen korán köszöntött be a tavasz, javában ébred a természet. Ilyenkor elvileg azt kellene éreznünk, hogy tele vagyunk energiával, és máris élvezzük a hosszabb nappalokat, de a legtöbben  aluszékonyabbnak, gyengébbnek, ingerlékenyebbnek érzik magukat, sokan panaszkodnak fejfájásra, szédülésre. Ez bizony a híres tavaszi fáradtság, amely évről évre ránk talál, és egy, a napokban elhangzott szakértői vélemény szerint idén különösen erős hatású ez, köszönhetően a januárban és februárban átvonult nagyszámú frontnak, amely után most hirtelen nagy változás a villámgyorsan érkező kikelet. Persze a tavaszi fáradtság nem betegség, hanem a szervezet természetes reakciója a gyors változásra, egy egyszerű üzemmódváltás, amely viszont alaposan megdolgoztatja a téli időszak után megmaradt energiatartalékunkat. Kevesen tudják, de a fáradtságérzetet elsősorban a hormonháztartásunkban lezajló folyamatoknak köszönhetjük, mégpedig annak, hogy a melatonin (alvási hormon) és a szerotonin (boldogsághormon) szintje erősen ingadozik a szervezetünkben. Télen, a rövidebb nappalok idején a melatonintermelődés nő, így az alvásigényünk is. A tavasz érkezésével több fény éri szervezetünket, ekkor kevesebb melatonint termelünk, ez kicsit megzavarhatja az alvás és az ébrenlét ritmusát, viszont a téli fényhiánnyal a szerotoninszintünk csökkent le, ezt pedig csak fokozatosan tudjuk visszanyerni. Így könnyebben érezhetjük magunkat fásultnak és örömtelennek is. A biológiai óránknak tehát idő kell az átállásra, de egy kicsit azért […] The post 5 tipp a tavaszi fáradtság átvészelésére appeared first on Life magazin.




Adó egy százaléka, adó 1%

Rólunk